"Je komt meer van iemand te weten tijdens een uur spellen spelen dan in de loop van gesprekken gedurende een heel jaar" - Plato


Maharadja (NL)

36,20EUR

  • Model: PHA-MAR01
  • Gefabriceerd door: Phalanx Games


Auteur(s): Wolfgang Kramer / Michael Kiesling
Aantal spelers: 2 - 5
Speelduur: 60 - 90 min
Taal:NL


Beschrijving: Om bij de Maharadja op ene goed blaadje te komen moet je als speler in de rol van Indiase prins proberen zo veel mogelijk paleizen te bouwen. Hiervoor laat je een architect door de provincie Rajastan reizen en neem je gedurende het spel andere vaklui in dienst die je hierbij kunnen helpen. De Maharadja reist langs de 7 steden om te kijken wie er nu weer prachtige bouwwerken hebben neergezet. De speler met de grootste invloed in een stad krijgt van hem het meeste geld. Tussen de steden liggen in totaal veertig dorpen. Als je een huis bezit in een dorp kost reizen niets. Anders moet in ieder dorp dat je passeert 1 geld betaald worden aan iedere huiseigenaar.
Tijdens het spel mag je gebruik maken van zes karakters. Alle karakters hebben een goede eigenschap die je in die ronde mag gebruiken. De rangorde van de karakters bepaalt de volgorde van de spelers. Karakter nummer 1 is altijd als eerste aan de beurt en heeft bij een gelijke stand in een stad het voordeel. Bij de start van een ronde mag je uit negen acties er twee kiezen. Dit gebeurt in het geheim. Alle spelers kiezen hun twee acties op hun actieschijf. De speler met karakter 1 laat als eerste zien voor welke acties hij heeft gekozen en voert ze uit. Daarna de speler met het karakter met de op één na hoogste rangorde enzovoorts. Er kunnen huizen gebouwd of verplaatst worden, paleizen in steden worden gemaakt, van karakter worden gewisseld (let op, dan verandert direct ook de speelvolgorde!), geld geïnd worden en je kunt zelfs de reisroute van de Maharadja beïnvloeden.
Op een spoor aan de zijkant van het bord staat aangegeven in welke volgorde de Maharadja de steden met een bezoek gaat verblijden. Deze kan in beperkte mate gewijzigd worden. De acties van de spelers die voor jou aan de beurt zijn hebben grote invloed op de door jezelf gekozen acties. Zo kan het zijn dat er geen plaats meer is voor een paleis, of dat je je karakter kwijt bent voordat je de geplande actie die bij dit karakter hoorde hebt kunnen uitvoeren. Als je om wat voor reden dan ook een gekozen actie niet (helemaal) kunt uitvoeren dan krijgen de andere spelers twee geld. Het spel eindigt als een speler zeven paleizen gemaakt heeft of als de Maharadja zijn reis heeft beëindigd door op het reisspoor bij de 10 aan te komen. De speler met de meeste paleizen wint het spel.

In winkelwagentje:

Artikel opgenomen in ons assortiment op dinsdag 20 december, 2005.

Prijzen zijn inclusief BTW en onder voorbehoud van drukfouten en wijzigingen.
Copyright © 2017 Time2Game.