"Je komt meer van iemand te weten tijdens een uur spellen spelen dan in de loop van gesprekken gedurende een heel jaar" - Plato


Dungeon Lords (EN)

41,50EUR

  • Model: CGE-DUN01
  • Gefabriceerd door: Czech Games Edition


Auteur(s): Vlaada ChvŠtil
Aantal spelers: 2 - 4
Speelduur: 90 min

Beschrijving: In Dungeon Lords bent u nu eens geen braverik, maar een evil Dungeon Lord die zijn dungeon met hand en tand verdedigt tegen avonturiers die jouw dungeon tot 2 maal toe gaan binnenvallen. Er worden in Dungeon Lords 2 jaren gespeeld, die elk uit 4 seizoenen bestaan. Die seizoenen zijn de broodnodige voorbereiding op de binnenvallende avonturiers. Iedere speler kiest in het geheim 3 locaties waar hij dat seizoen naartoe wil. De volgorde waarin je de locaties aandoet is van groot belang. Er zijn immers maar 3 plekken per locatie (dus als iedereen die locatie speelt, dan valt diegene die de kaart als 4de speelde uit de boot) en bovendien mag je meer of minder doen naar gelang je eerste of laatste bent op een bepaalde plek. Grosso modo wil je de tweede, middelste plek omdat daar de ratio vaak het beste is.
Wat kan je op die plekken allemaal doen: je kan een beetje braver worden (hoe braver je bent, hoe makkelijker de avonturiers die naar jouw dungeon komen) en/of kijken naar welke magische spreuken er zitten aan te komen, je kan voedsel verzamelen, tunnels graven, in tunnels naar goud graven, nieuwe imps aanwerven (die voor jou graven en in speciale productiekamers kunnen ingezet worden), vallen kopen, speciale kamers aan je dungeon toevoegen of een monster aanwerven. Vanaf het tweede seizoen komt er een avonturier naar je dungeon, waar de braafste speler de makkelijkste tegenstander krijgt. Wie trouwens te stout wordt, trekt de aandacht van de Palladijn, die een soort superavonturier is en je eerst dient te verslaan voor je aan de andere avonturiers kan beginnen.
Na 4 seizoenen trekken de 3 avonturiers je dungeon in. Je mag elke keer een val (2 in een speciale kamer) en/of monster inzetten. Vallen worden echter minder efficiŽnt als er bij je avonturiers dieven zijn. Als er wizards in avonturiersgezelschap zijn, dan ga je ook de magische spreuk moeten ondergaan (als alle wizards samen genoeg magische kracht hebben tenminste). En als er healers aanwezig zijn dan gaan die gewonde avonturiers gaan genezen als je gebruik hebt gemaakt van een monster. Als je met je val en/of monster (of door vermoeidheid) een avonturier voldoende schade hebt toegebracht, dan vang je hem. Is er minstens nog 1 avonturier aanwezig na een beurt, dan wordt er een tegel veroverd in je dungeon en gaat het verder tot er of 4 vechtrondes gepasseerd zijn of alle avonturiers door jou gevangen zijn.
Na 2 jaren, worden de punten geteld. Pluspunten zijn er voor gevangen avonturiers en allerlei veroverde titels (zoals de stoutste dungeon lord, de rijkste, meester van de meeste imps,...) en minpunten voor veroverde kamers. Wie de meeste punten weet te scoren, die wint.

Opmerking: Spelregels in het Engels. De kaarten bevatten Engelse tekst, taalafhankelijk.
In winkelwagentje:

Artikel opgenomen in ons assortiment op vrijdag 05 december, 2014.

Prijzen zijn inclusief BTW en onder voorbehoud van drukfouten en wijzigingen.
Copyright © 2018 Time2Game.