"Je komt meer van iemand te weten tijdens een uur spellen spelen dan in de loop van gesprekken gedurende een heel jaar" - Plato


Stronghold 2nd edition

65,50EUR

  • Model: POR-STR03
  • Gefabriceerd door: Portal


Auteur(s): Ignacy Trzewiczek
Aantal spelers: 2 - 2
Speelduur: 45 - 90 min

Beschrijving: Deze tweede editie van Stronghold biedt een gestroomlijnde versie van Stronghold op gebied van duidelijkere regels, minder kleine regeltjes en een beter evenwicht in de winstkansen tussen verdediging en aanvaller.
Het principe van Stronghold is heel simpel: 1 speler leidt een bende Orcs waarmee hij een versterkte burcht (aka Stronghold) aanvalt en probeert binnen te dringen in 7 rondes de tijd. Lukt dat, dan wint die speler, anders wint de speler die de Stronghold verdedigt. Een ronde bestaat uit een aantal fasen. De Orc-speler bepaalt hoeveel aandacht hij aan elke fase besteedt (alles kost immers een bepaalde hoeveelheid tijd). Hoe meer tijd hij uitgeeft om zich voor te bereiden, hoe meer tijd de verdediger zal krijgen om allerlei acties ter zijner verdediging voor te bereiden.
Indien alle fasen zouden voorkomen, dan zou de Orc-speler zich bevoorraden met hout en nieuwe troepen, gaat bij nieuwe oorlogstuigen bouwen, zijn troepen beter uitrusten, gaat hij zijn troepen trainen, gebruik maken van zwarte magie en uiteindelijk maneuvers uitvoeren (troepen gaan bewegen). De verdediger heeft ook een heel arsenaal aan verdedigingswapens zoals: afweergeschut bouwen, de muren versterken, nieuwe soldaten trainen, pek op de verdedigingsmuren zetten, vallen plaatsen,...Zowel de aanvaller als de verdediger hebben een te groot arsenaal aan potentiële acties om zich te wapenen voor de strijd om ze hier allemaal op te noemen.
Na de 6 fasen volgt een aanvalsronde. Eerst gaan de diverse oorlogsmachines aan de slag, waarna de boogschutters schieten op de troepen die nog niet aan de muur zijn, om vervolgens het gevecht af te handelen aan de muur of muren waar de Orc-speler troepen heeft. Men gaat de verschillende sterktes tegenover mekaar vergelijken. De zwakste speler moet troepen wegnemen, even groot in waarde als het verschil. Als de verdediger de verliezer is en niet in staat is om zo veel troepen weg te nemen als het verschil, dan is de Orc-speler binnengeraakt. Zo niet, dan start een volgende ronde, waarbij de verdediger gewonnen heeft als hij 7 rondes heeft weten te weerstaan aan de aanvaller.

Opmerking: Spelregels in het Engels. Het spelmateriaal is 100% taalonafhankelijk.
In winkelwagentje:

Artikel opgenomen in ons assortiment op vrijdag 04 maart, 2016.

Prijzen zijn inclusief BTW en onder voorbehoud van drukfouten en wijzigingen.
Copyright © 2018 Time2Game.