"Je komt meer van iemand te weten tijdens een uur spellen spelen dan in de loop van gesprekken gedurende een heel jaar" - Plato


Key to the City - London (Masterprint 18)

41,50EUR

  • Model: QUI-KEYL01
  • Gefabriceerd door: Quined Games


Auteur(s): Sebastian Bleasdale & Richard Breese
Aantal spelers: 2 - 6
Speelduur: 90 min

Beschrijving: Key to the City - London is naar eigen zeggen volgens de auteurs een gestroomlijnde, kortere versie van het met vele prijzen bekroonde Keyflower. Er zijn dan ook een zeker aantal gelijkenissen voor wie Keyflower kent.
Er worden 4 rondes gespeeld. Bij de start van een ronde worden er een aantal tijdperktegels en gebouwen opengedraaid in rondes 1 en 2, worden er enkel gebouwen opengedraaid in ronde 3 en speel men voor de Routemastertegels die in dit spel al van in het begin openleggen en niet zoals de wintertegels in Keyflower moeten ingebracht worden door de spelers zelf.
Er zijn nog altijd zogenaamde keypels in 3 kleuren (geen groen in dit spel) waarvan je er 10 krijgt bij het begin van het spel. Met die keypels kan je ofwel bieden op een openliggende tegel, ofwel een tegel activeren ofwel een tegel gaan upgraden (je moet nu op een tegel gaan staan om hem te upgraden, niet een bepaald symbool activeren). De kleur moet echter ten allentijde gerespecteerd worden, dus als iemand bvb. al iemand aan een tegel begonnen is met rood, dan kan je alleen met rood overbieden of met rood de tegel activeren. Een tegel kan trouwens oneindig veel keer geactiveerd worden, maar het kost telkens 1 keyple meer.
Om tegels te kunnen upgraden ga je soms een bepaalde vaardigheid moeten afgeven (in de vorm van een munt-, kompas- of baksteentegel) en de nodige verbindingen (die in 5 kleuren bestaan) op de tegel liggen hebben. Die verbindingen krijg je dan weer op de tegels door bepaalde andere tegels te activeren.
Je kan ook passen, maar dan lig je niet uit de ronde, pas als je beslist om te gaan varen op de Thames, is de ronde voor jou gedaan. Door te gaan varen op de Thames bepaal je hoeveel keyples je bijkrijgt voor de volgende ronde, kan je ook beslissen om startspeler te worden of om de riviertegel te claimen.
Als iedereen gepast heeft, dan is de ronde gedaan, neemt iedereen de tegels die hij gewonnen heeft, krijgt alle keyples die in zijn stad werden geplaatst (je kan immers ook simpelweg de tegel van een andere speler gaan activeren) en van biedingen die hij/zij heeft verloren en worden de tegels voor een volgende ronde klaargelegd.
Na 4 rondes tel je gewoon de punten die de tegels je geven (en Routemastertegels geven hierbij punten voor het hebben van een bepaald iets) en wie de meeste punten heeft, die wint het spel.

Opmerking: Multilanguage versie met NL-spelregels. Alle spelmateriaal is 100% taalonafhankelijk.
In winkelwagentje:

Artikel opgenomen in ons assortiment op maandag 26 september, 2016.

Klanten die dit artikel kochten hebben ook onderstaande artikelen gekocht..

Prijzen zijn inclusief BTW en onder voorbehoud van drukfouten en wijzigingen.
Copyright © 2018 Time2Game.