"Je komt meer van iemand te weten tijdens een uur spellen spelen dan in de loop van gesprekken gedurende een heel jaar" - Plato


Hanamikoji

16,60EUR

  • Model: EMP-HAN01
  • Gefabriceerd door: EmperorS4


Auteur(s): Kota Nakayama
Aantal spelers: 2 - 2
Speelduur: 15 min
Taal: EN

Beschrijving: In Hanamikji trachten 2 spelers de geisha's voor zich te winnen. De stapel met kaarten bevat diverse geisha's. Er zijn van elke geisha evenveel kaarten als aangegeven door de waarde (= haar charme) van de geisha.
Het spel wordt gespeeld over verschillende ronden tot aan één van de eindcondities wordt voldaan. Een ronde bestaat telkens uit 3 fasen:
Fase 1 is de voorbereidingsfase: alle geishakaarten worden geschud en er gaat 1 ongezien in de doos. Elke speler ontvangt 6 handkaarten, de resterende kaarten vormen de trekstapel. De handkaarten blijven geheim voor de tegenspeler.
Fase 2 is de actiefase. De spelers voeren om beurten één actie uit, beginnend met de startspeler. Eerst neem je een nieuwe handkaart van de trekstapel. Daarna kies je één van je nog ongebruikte actiefiches, draai je deze om en voer je de desbetreffende actie uit. De vier mogelijke acties zijn: Geheim (kies één handkaart en leg deze gedekt voor je neer onder deze actiefiche, ze wordt pas bekend gemaakt bij het scoren), Verhandel (kies twee kaarten uit je hand en leg ze gedekt onder deze actiefiche, deze kaarten worden genegeerd bij het scoren), Gift (kies drie kaarten uit je hand, je tegenspeler kiest er één, jij krijgt de overblijvende twee) en Competitie (kies vier kaarten uit je hand en verdeel ze in twee sets van twee kaarten, je tegenspeler kiest een set, jij krijgt de overige set).
Fase 3 is het scoren en opschonen. Nadat iedereen zijn vier acties heeft uitgevoerd, wordt de situatie bij de verschillende geisha's vergeleken. Eerst wordt de kaart onder de actiefiche "geheim" nog toegevoegd. Indien een speler een absolute meerderheid heeft, schuift hij de puntenfiche naar zijn kant. Bij gelijkstand blijft de fiche in het midden op de geishakaart liggen. Heeft één speler 4 geisha's heeft weten te overtuigen of een totale waarde van 11 charmepunten heeft verzameld, dan wint deze het spel. Zo niet, wordt een volgende ronde gestart.

Opmerking: Spelregels in het Engels. Alle kaarten zijn 100% taalonafhankelijk.
In winkelwagentje:

Artikel opgenomen in ons assortiment op maandag 23 oktober, 2017.

Klanten die dit artikel kochten hebben ook onderstaande artikelen gekocht..

Prijzen zijn inclusief BTW en onder voorbehoud van drukfouten en wijzigingen.
Copyright © 2018 Time2Game.