"Je komt meer van iemand te weten tijdens een uur spellen spelen dan in de loop van gesprekken gedurende een heel jaar" - Plato


Mysterium (NL)

33,20EUR

  • Model: LIB-MYS01
  • Gefabriceerd door: Libellud


Auteur(s): Aleksandr Nevskiy & Oleg Sidorenko
Aantal spelers: 2 - 7
Speelduur: 42 min

Beschrijving: Mysterium is een coöperatief spel waarbij je samen probeert te achterhalen wie die dolende geest is en waar en hoe hij aan zijn einde is gekomen. 1 speler neemt de taak van geest op zich en de andere spelers zijn mediums die contact maken met de geesten en zo proberen te achterhalen wie zij juist zijn.
Voor de start van het spel worden een aantal karakterkaarten, locaties en voorwerpen opengedraaid. Hoeveel hangt af van het aantal spelers en de gekozen moeilijkheidsgraad (hoe meer kaarten per soort hoe moeilijker natuurlijk). De geest gaat achter zijn scherm op een willekeurige manier voor elke speler gaan aanduiden met welk karakter de geest overeenstemt waarmee hij/zij communiceert, op welke locatie en met welk voorwerp hij of zij vermoord is. Het spel bestaat uit 2 fasen. Eerst hebben de spelers 7 uur (zeg maar 7 ronden) de tijd om te raden wie de geest is waar zij mee communiceren en waar en met wat deze werd vermoord. Iedereen moet beginnen met het raden van het juiste karakter.
De Geest trekt hiervoor 7 Visioenkaarten. Op de Visioenkaarten staan droomachtige tekeningen zoals bij Dixit. Per speler gaat de geest kaarten kiezen waarvan hij denkt dat ze de speler gaan helpen om te raden welk karakter (en dan later locatie en voorwerp) aan hen gekoppeld is. Hij geeft minstens 1 Visoenkaart en vult dan weer aan tot 7. Als hij dit voor alle spelers heeft gedaan, dan wordt de zandloper omgedraaid en draaien alle spelers de net gekregen visioenkaarten open. Binnen de tijd moeten ze aanduiden welk karakter (en dan later locatie en voorwerp) volgens hen bij de visioenkaarten hoort en mogen ze ook aangeven of ze denken dat andere spelers het juist of fout hebben. Als de tijd om is, dan geeft de geest aan wie het juist heeft (en die gaat dan door naar de locatie en tenslotte het voorwerp) en wie fout. Op basis van juiste gokken op juist of fout geraden karakter, locatie of voorwerp, gaan spelers ook vooruit op het helderziendenspoor.
Na 7 rondes zijn er 2 mogelijkheden: niet iedereen heeft zijn combinatie gevonden en dan is iedereen automatisch verloren. Heeft iedereen wel zijn combo gevonden, dan start de ultieme fase. Nagaan wie van die combo's nu de moord begaan heeft. Hiervoor kiest de geest willekeurig 1 van de combinaties. Voor die combinatie kiest hij exact 3 visioenkaarten: 1 voor het karakter, 1 voor de locatie en 1 voor het voorwerp, die hij aanvankelijk gedekt neerlegt. Op basis van hoe ver men op het helderziendenspoor staat, ziet men 1, 2 of 3 van deze kaarten en op basis daarvan moet men een combinatie kiezen. Als iedereen dit gedaan heeft, dan wordt de juiste combinatie bekend gemaakt. Heeft de meerderheid van de mediums de juiste combinatie gekozen, dan wint iedereen, anders verliest alsnog iedereen.

In winkelwagentje:

Artikel opgenomen in ons assortiment op zaterdag 17 oktober, 2015.

Klanten die dit artikel kochten hebben ook onderstaande artikelen gekocht..

Prijzen zijn inclusief BTW en onder voorbehoud van drukfouten en wijzigingen.
Copyright © 2017 Time2Game.